Motortest: Yamaha XJ6 Diversion F 2010 |
||
|
|
Techniek In technisch opzicht is er niets aan de 600cc watergekoelde vier-in-lijn met middenklasser veranderd. Wel is de XJ6 Diversion FA zes kilo zwaarder dan zijn naakte evenknie, maar daar merk je in rijtechnisch opzicht niets van. Wat Yamaha bij de Diversion FA goed voor elkaar heeft is het hoge koppel dat in bijna het hele toerengebied goed voelbaar is, je kunt hierdoor in de zesde versnelling al vanaf 65km/h prima uit de voeten. Dit is vooral zeer prettig tijdens het rijden op bochtige wegen. Doordat het hoge koppel al in de lagere toerenregionen beschikbaar is, schakel je ook snel naar de hoogste versnelling. Wil je echter nog sneller uit de startblokken dan trek je in een lagere versnelling makkelijk door naar de 10.000 toeren en dan krijg je ook nog eens een lekker geluid. Waar wel iets op aan te merken valt is het hoge toerental. Rond de 100km/h draai je al snel 5.500 toeren en dat is merkbaar veel. Design Yamaha heeft op de 2010 XJ6 Diversion FA een volledige aerodynamische slanke stroomlijn toegepast. Het rijcomfort van de in het verleden toch al bewezen middenklasser is hierdoor nog beter, hiermee is de FA een nog volwaardiger allround motorfiets geworden, die behalve plezier- en vakantieritjes ook zeer geschikt is voor dagelijks woon- werkverkeer. Ook bij deze Diversion zijn steeds meer de futuristische en trendy diamantvormige onderdelen en puntige, scherpe lijnen te ontdekken, zelfs het frame en de kettingkast ontkomen hier niet meer aan. Helaas heeft Yamaha er niet aan gedacht om het diamantdesign door te trekken in de spiegels, die blijven ovaal. De volle stroomlijn op de Diversion F biedt overigens prima bescherming tegen wind en regen. Comfort |

Reacties
Ik denk 785cm, maar is best berijdbaar wanneer je groter bent (pas rond de 2m en lange benen wordt het ambetant).
Wat houd dit in cm.?
Voor mij een zeer belangrijk gegeven i.v.m. lichaam lengte.
Alvast bedankt voor U eventuele antwoord.
Vriendelijk groet: Jorge Oraison
die gaat binnen no time roesten als een gek.
die hadden ze van RVS moeten maken.
Dat van die achterbrug ben ik mee eens ziet er een beetje gammel uit en had wel wat steviger mogen zijn
RSS lijst voor reacties op dit bericht